Fontos szerepe van, bár hangértéke nincs az orosz nyelvben két betűnek. A « ь » [ ерь ] ~ мягкий знак lágyjel az orosz ábécé 30. betűje (ilyen alakú betű még három szláv nyelvben fordul elő ( в болгарском , в белорусском , в украинском ). A « ъ » [ ер ] ~ твёрдый знак keményjel a 28. helyet kapta az orosz betűsorban (és csak egy további szláv nyelv sajátja [ буква болгарского алфавита ]). Hangértéke van, viszont azért, mert a két hangtalan között helyezkedik el az ábécében, kerüljön ide a(z) « ы » [ еры ] is, amely – akárcsak az &, @, æ, œ, fi – ligatúra (ikerbetű, azaz egybeöntött betű). 1) Мягкий знак — правила написания (по gramatik.ru ). (1) Mit csinál a «ь»? — meglágyítja a mássalhangzót ( кров/кровь, мол/моль, кон/конь, жар/жарь, вес/весь, бит/бить); — a «ж, ш, ч, щ» után nem lágyít, hanem: » nőnemet jel...
Olvasóink kérték. A videómegosztókon található „car crash” kompilációk nagy többsége Oroszországban készült, az autókban elhelyezett fedélzeti kamerák miatt. Többen is a Mindennapi orosz bloghoz fordultak, vajon milyen szavak hangzanak el ezekben a szörnyű, kiélezett helyzetekben. Ezért állítottuk össze, sok videó megtekintése után, az orosz káromkodások ( р усский мат ) e speciális gyűjteményét. Внимание! Данная страница или раздел содержит ненормативную лексику. Vigyázat, normasértő szavak következnek! Kiejtés Orosz kifejezés Magyar megfelelő ahujel охуел? megőrültél? atvali отвали kopj le; b*szd meg baran jóbannüj баран ёбонный lóf*sz bljagy блядь ribanc, k*rva ( használati leírás angol nyelven ) bózse боже istenem cso za galima чё за галима mi a f*sz van? éta pizgyec это пиздец ez sz*r(t se ér) gyermó ...
Városunkban éppen akkor (2025. október 31-én) , amikor ezt a bejegyzést készítem elő, nyitott üzletet a világ egyik legnagyobb gyorsétteremlánca. Azt a bizonyos nagy sárga M-et, amely az éttermek építészeti elemére utal(t), még 1962-ben találta ki a cég akkori építészmérnöke (Jim Schindler). Innen a logós téma. A logó arculati elem: márkát, szervezetet, terméket megjelenítő vizuális jel. Használata az ókori céhjelekig és az uralkodói címerekig vezethető vissza. A modern értelemben vett logó a 19–20. század fordulóján terjedt el. A szó a logogram rövidülésével jött létre. Akkor jó és életképes a logó, ha letisztult, ha egyedi, ha könnyen megjegyezhető. Reklámértéke jelentős; védjegyoltalom alá is helyezhető. Három alapváltozata van: a tipográfiai elemeket tartalmazó szöveges logotípia ; a letisztult grafikai elemet megjelenítő ikonikus logó ; a szöveges és ikonikus elemeket egyaránt felhasználó vegyes logó . A logótervezés a vizuális kommunikáció egyik formája: nem egyszerűen ipar...
Megjegyzések
Megjegyzés küldése