Szóval kép? Logóváltozat

Városunkban éppen akkor (2025. október 31-én), amikor ezt a bejegyzést készítem elő, nyitott üzletet a világ egyik legnagyobb gyorsétteremlánca. Azt a bizonyos nagy sárga M-et, amely az éttermek építészeti elemére utal(t), még 1962-ben találta ki a cég akkori építészmérnöke (Jim Schindler). Innen a logós téma. 
A logó arculati elem: márkát, szervezetet, terméket megjelenítő vizuális jel. Használata az ókori céhjelekig és az uralkodói címerekig vezethető vissza. A modern értelemben vett logó a 19–20. század fordulóján terjedt el. A szó a logogram rövidülésével jött létre.
Akkor jó és életképes a logó, ha letisztult, ha egyedi, ha könnyen megjegyezhető. Reklámértéke jelentős; védjegyoltalom alá is helyezhető.
Három alapváltozata van: a tipográfiai elemeket tartalmazó szöveges logotípia; a letisztult grafikai elemet megjelenítő ikonikus logó; a szöveges és ikonikus elemeket egyaránt felhasználó vegyes logó.
A logótervezés a vizuális kommunikáció egyik formája: nem egyszerűen iparosság, hanem a képzőművészet egyik (új) ága. Például Salvador Dalí sem utasította el, hogy elkészítse a Chupa Chups nyalóka logóját.
Ma sokféle számítógépes program segíti a tervezést. Ehhez ajánlom – szórakozásnak is remek – a DESING.COM-ot. 


1) Какой логотип из множества? Melyiket a sok közül?
A blogcím alapján elkészített ezernyi logó közül – változtatás nélkül válogattam – néhányat.

2) Для чтения. Olvasmány

3) Képes lapok

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A hangtalan betűk

18 karikás