Szóval kép? Pávával
A preraffaeliták nem a reneszánsz szépségeszményét követték, hanem a középkor, vagyis a Raffaello előtti korszak gyakorlatát. Művészetük középpontjába a „tiszta szépség”-et helyezték. S ez a szemlélet hatott az iparművészet alakulására is.
A sokoldalú Natalija Goncsarova Páva erős napsütésben (Наталия Гончарова «Павлин под ярким солнцем» [1911]) képe is e hatást mutatja. A 20. század első évtizedében ugyanis Goncsarova kedvelt motívumává a páva – a lét egységének szimbóluma – vált.
1) Серия картин. Képsorozat
В серию входили произведения «Павлин (китайский стиль)», «Павлин под ветром (стиль футуристов)», «Белый павлин (стиль кубистов)», «Весенний павлин (стиль русской вышивки)», «Павлин под ярким солнцем (стиль египетский)».
(1) Milyen változatokban készültek el a pávasorozat darabjai?
Подсказка: kínai, futurista, kubista, orosz népművészet (hímzés), egyiptomi
(2) Посмотрите на картину «Павлин под ярким солнцем».
Какие цвета использует художник в картине?
(3) Павлин красивее индейки? Szebb a páva, mint a pulyka?
Az ötrészes pávasorozatból csupán kettő maradt fenn: de csak két változata maradt fenn (az egyiptomi módon és az orosz hímzés formájában elkészített).
Послушайте текст. Szöveghallgatás
2) Képes lapok
Megjegyzések
Megjegyzés küldése