Szóval kép? Könyvborító
A borító az olvasóval való találkozás első pillanata. Egyetlen (de többnyire összetett) képbe sűríti a könyv hangulatát, ígéretét és világát. Ily módon egyáltalán nem dísz, nem helykitöltő illusztráció, hanem kommunikációs eszköz. A jól megtervezett borító ugyanis képes megállítani a tekintetet, kíváncsiságot ébreszteni… 
Ez a revizoros is ébreszt kívácsiságot? 
Иллюстрации Д.  Кардовского. Dmitrij Kardovszkij illusztrációi
        ///<<:>>\\\    
Дмитрий Николаевич Кардовский ~ Кордовский (1866–1943) — русский график и живописец, педагог-практик, сторонник академизма, рисовальщик с реалистичной манерой, крупный мастер книжной иллюстрации, автор циклов по произведениям русской классической литературы, близкий ученик и помощник Ильи Репина.
        ///<<:>>\\\    
Продолжайте по образцу. Folytatólagosan
Дмитрий Николаевич Кардовский был русским графиком и живописцем, педагог___-практик___, сторонник___ академизма, рисовальщик___ с реалистичной манерой, крупн___ мастер___ книжной иллюстрации, автор___ циклов по произведениям русской классической литературы, близк___ ученик___ и помощник___ Ильи Репина.
Ключ: педагогом-практиком, сторонником академизма, рисовальщиком с реалистичной манерой, крупным мастером книжной иллюстрации, автором циклов по произведениям русской классической литературы, близким учеником и помощником Ильи Репина.
        ///<<:>>\\\    
«Ревизор» Н. В. Гоголя (акварель, 1922, свинцовый карандаш, 1933). Kétféle technika A rcvizorhoz
Dmitrij Kardovszkij a komédiához 1922-ben a címlapon és könyvben lévő illusztrációkat akvarellel (Ревизор Н. В. Гоголя в акварелях Д. Н. Кардовского) készítette el. A képek a szereplők szatirikus vonásait emelték ki. 
1933-ban Kardovszkij újabb sorozatot állított össze. Ekkor már más technikát alkalmazott. A свинцовый карандаш csupán szó szerint ’ólomceruza’, valójában azonban olyan finom ’grafitceruza’, amely megőrizte egykori elnevezését. A 1933-as kiadásban 26 teljes oldalas illusztráció szerepelt. Ezek az rajzok a szereplők mimikáját és mozgását hangsúlyozták, és a későbbiekben színházi jelmeztervekként is szolgáltak.
        ///<<:>>\\\    
«Каштанка» А. П. Чехова (уголь, тушь, 1903)
«Невский проспект» Н. В. Гоголя (карандаш, 1904)
«Горе от ума» А. С. Грибоедова (тушь, акварель, гуашь, 1907–1912)
«Пётр I» А. Н. Толстого (тушь, 1932) 
Kinek, melyik elbeszélését illusztrálta Kardovszkij ceruzával? 
Milyen technikával készült Az ész bajjal jár Gribojedov-komédia képi megjelenítése? 
Mit használt az művész A. Tolsztoj-regény illusztrálására?
Mivel készült a Csehov-elbeszélés illusztrációja?
Ключ: N. V. Gogol Nyevszkij proszpektjét│tussal, akvarellel, gouache-sal│tust│szénnel, tussal
        ///<<:>>\\\    
Как писали в XIX веке и как пишут в XXI? Hogyan írtak a XIX. és hogyan írnak a XXI. században? 
Сформулируйте три отличия (на основе изображения)! Fogalmazzon meg (a kép alapján) három eltérést!
2) Képes lapok


Megjegyzések
Megjegyzés küldése